با افزایش توجـه مردم به رعایت موارد پیشگـیرانه از کــرونا و اِعمال محدودیت ها بعنوان اِقدامات مؤثـر ، سیر کرونا در کشور و در شهرستان فــریدن سیر مطلـوبِ نــزولی به خـود گــرفت.

💬 دکتر ابن النـصیر رئیــس بیــمارستان شهــید رجــایی داران با بیـان این خبـر افـزود :

با وجـود کاهشِ چشمگیر پـذیرش مبتلایان به کرونا در این مـرکز ، متأسفانه تعداد بدحـالان ، به تنـاوب بیشتر و مــرگ و مــیر به نسبت کاهـشِ محســوسی نداشـته. بنـحوی که در ده روز گـذشـته ، 6 بیـمار طـی ابتلا به کــوید 19 در این مرکز درمـانی جان خـود را از دسـت دادنــد.

 

رئیـس بیـمارســتان داران افـزود :

از ابتـدای شیــوع کـــرونا تاکــنون ، 144 خـانواده فــریـدنی داغــدار عـزیـزان خــود شــده اند.

 

وی با اشاره به آمار ریزشی کــرونا در فریــدن افزود :

شرایط کنونی بسیار شکننده و هر حرکت غیـر کارشــناسی و ناآگـاهانه اعم از تجمـعات رسـمی ، غیر رسـمی و یا خانوادگی همچـنین عـدم رعـایت دستـورالعـمل های بهـداشــتی ما را به شــرایط حــاد و بــحرانی باز می گرداند.

 

☑️ وی پایـداری و ادامـه رونـد نـزولـی را در همــراهی صـد در صـد مــردم دانست. و تعداد بستری های مبتلا به کرونای روز شنبه ششم دی ماه را ده نفر اعلام که از این تعداد 3 بیمار را در حالت بـدِ بیــماری عنوان کرد.

 

📊 گفتنی است بیمارستانِ 102 تخت خـوابه شهــید رجایی داران از ابـتدای شیــوع بحران کرونـا ، پذیرای 2150 بیـمار بسـتری در بـخش و تـریاژ بوده که از این تعداد 884 نفر بهــبود یافته است.