کیفیت به معنای دستیابی به استانداردهای از پیش تعیین شده است. با توجه به این تعریف ، ابتدا استانداردهای تولید محصول یا ارائه خدمت مشخص شده و سپس فعالیت ها در جهت دستیابی به این استانداردها انجام می شود و استانداردها را برای داده ها (شامل مواد ، نیروی انسانی ، تجهیزات ، فضا ، پول و...) و فرآیندها در نظر می گیرند.
در این روز ، به برترین و سرآمدترین سازمانهای ایرانی حائز شرایط در بخشهای مختلف کشور شامل سازمانها ، بنگاههای اقتصادی بزرگ ، واحدهای عملیاتی ، مؤسسات بخش عمومی ، بنگاههای کوچک و متوسط مستقل و بنگاههای کوچک و متوسط وابسته که در زمینه ارتقاء کیفیت و سرآمدی کسب و کار ، فعالیت های چشمگیری انجام دادهاند ، جوائزی اعطا میشود.
کیفیت زمانی قابل دستیابی است که فرآیندها و فعالیت های سازمان به طور مستمر با نیازها و انتظارات مشتری های سازمان طراحی شود و به اجرا درآید.