نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس با اشاره به نقش مردم در شکوفایی انقلاب اسلامی تاکید کرد: مسئولان باید دقت کنند که زحمات کشاورزان و این مردم انقلابی و مؤمن نباید نادیده گرفته شود و حمایت از کشاورزان و طرح های اشتغالزایی کشاورزی در اولویت نخست باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمد صالحی دارنی در حاشیه جلسات کمیسون های مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه ی فریدن، فریدون شهر، چادگان و بوئین میان دشت چهار شهرستان غرب استان اصفهان که در منطقه ی سردسیر و صعب العبور هم قرار گرفتند و با وجود این به خاطر آب و هوای خوبی که دارند منطقه ی مساعدی برای کشاورزی است و می توان بیان کرد که قطب کشاورزی استان اصفهان هستند.

 

وی بیان داشت: هم در حوزه ی کشاورزی هم در حوزه ی تولیدات دامی، دامپروری و موارد دیگر فعالیت های خیلی خوبی صورت گرفته است. لذا فکر می کنم چون منطقه ی ما منطقه اقتصادی نیست خیلی پیشرفت اقتصادی نداشته و لازم هست این فعالیت ها در زمینه ی کشاورزی گسترش پیدا نماید و من تقدیر و تشکر می کنم از بانک کشاورزی که در این چند سال وبویژه در این مدت مجلس یازدهم هم همکاری خوبی با ما داشتند و در حوزه ی اشتغال و در زمینه های مختلفی که مربوط به کشاورزی، صنایع دامپروری و دامداری و صنایع تبدیلی می شود، فعالیت خوبی داشته و همکاری لازم در زمینه بخشودگی های صورت گرفته، کمک هایی که در حوزه اشتغال و تسهیلات صورت گرفته جا دارد که از مجموعه ی بانک کشاورزی تقدیر و تشکر کنم و امیدوارم این ارتباطات، این همراهی ها و این کمک ها به آن منطقه کشاورزی و کم برخوردار بیش از پیش ادامه پیدا نماید.

 

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس افزود: دو تا طرح عمده رو که درحال حاضر پیگیری کردیم در حوزه انتخابیه، یکی شهرک گلخانه ای شهرستان فریدن هست که در حال رسیدن به نتیجه می باشد و دیگری شهرک گلخانه ای و شهرک دام شهرستان چادگان، در آن حوزه هم کارهای خیلی خوبی صورت گرفت و امیدواریم شاهد حضور سرمایه گذاران باشیم و با راهنمایی ها و تسهیلاتی که بانک کشاورزی کمک خواهد کرد بتوانیم در آن حوزه اشتغال خوبی رو در منطقه ایجاد کنیم.

 

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس در ادامه بیان کرد: قطعاً در هر حوزه ای از کشاورزی در این چهار شهرستان ما وارد بشویم پتانسیل خیلی خوبی داریم، استقبال خیلی خوبی هست و چون عمده ی زندگی مردم به کشاورزی و دامداری وابسته است امیدواریم در این حوزه رونق و پیشرفت خوبی داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت: با توجه به پیگیری هایی که داشتیم بانک کشاورزی در چهار شهرستان حوزه انتخابیه فردین، چادگان، فریدونشهر و بوئین از سال 1398 الی شش ماه نخست سال 1399 از طریق بند ب تبصره 16 به افراد تحت پوشش کمیته امدادو بهزیستی بیش از 320 تسهیلات پرداخت نموده و در حوزه تسهیلات ازدواجی بیش از 900 تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، در حوزه خط اعتباری مکانیزاسیون که شامل ماشین آلات کشاورزی، تراکتور و کمباین و... می باشد بیش از 580 تسهیلات، در حوزه صندوق توسعه ملی بیش از 400 تسهیلات، در حوزه حوادث غیر مترقبه شامل سیل، زلزله و... بیش از 600 تسهیلات پرداخت شده است.

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس خاطرنشان کرد: در چهار شهرستان ما با تسهیلات بانک کشاورزی طرح های خوبی شامل گلخانه، سردخانه بالای صفردرجه، گاوداری شیری، پرورش قارچ، پرورش بوقلمون، کاشت زعفران و ... از سال 1398 الی شش ماه نخست سال 1399 افتتاح شده است که در مجموع از طریق طرح های افتتاح شده بانک کشاورزی در چهارشهرستان حوزه انتخابیه بنده از سال 1398 الی شش ماه نخست سال 1399 زمینه اشتغال بیش از800 نفر فراهم شده است.

 

محمد صالحی افزود: در حوزه وصول مطالبات و بخشودگی ها در چهار شهرستان حوزه انتخابیه بنده از طریق بند خ ماده 33 برنامه پنج ساله ششم توسعه بیش از 5900 پرونده و از طریق بند ل تبصره 16 بیش از 160 پرونده از بخشودگی استفاده نموده اند و همچنین از طریق بخشودگی جرائم وجه التزام توسط بانک کشاورزی بیش از 3400 پرونده در چهار شهرستان حوزه انتخابیه بنده استفاده شده است.

 

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس افزود: در شرایطی که قیمت نهاده کود به خاطر تغییر نرخ ارز افزایش داشته، باپیگیری های مجلس شورای اسلامی، بانک کشاورزی سعی دارد، نقدینگی کشاورزان را برای خرید کود تأمین کند که به این منظور کارتی با عنوان "کشاورز کارت" در نظر گرفته شده و این کارت برای تولید محصولات استراتژیک گندم، جو، دانه‌های روغنی، پنبه و چغندر پاییزه در نظر گرفته شده است.

 

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: بالغ بر 2هزار میلیارد تومان اعتبار ارازن در قالب "کشاورز کارت" که نرخ سود آن ۱۲ درصد بوده و ۶ درصد از مصوبه شورای پول و اعتبار کمتر می باشد و تا سقف 20 میلیون تومان براساس تقاضا، کشاورزان می توانند استفاده نمایند و با توجه به زیرساخت های فراهم شده کشاورزان حوزه انتخابیه بنده نیز می توانند با مراجعه به شعبه های بانک کشاورزی از آن استفاده کنند.